Rower gravel

Rower szutrowy i rower przełajowy mają ze sobą wiele wspólnego. Oba przypominają rowery szosowe i umożliwiają jazdę w trudnym terenie. Są też jednak różnice pomiędzy tymi rowerami. Gravel to długodystansowiec, który pokonuje nawet setki kilometrów, natomiast sprinter jest tylko na krótkie zawody. Rower szutrowy okazuje się wielozadaniowy na co dzień. Po teście w jednym z rowerowych magazynów pewien dziennikarz napisał, że gravel to rower, który pozwala przeżycie wakacji w trakcie czterogodzinnej jazdy po okolicy. I jest to trafne stwierdzenie, jako że dzięki dość luźnej geometrii można nim wygodnie podróżować przez wiele kilometrów. Opony szersze niż w rowerze szosowym pozwalają „przeskoczyć w bok” – np. Na leśną ścieżkę. Hamulce tarczowe pozwalają nawet na jazdę w deszczu – po prostu rower przy takich warunkach i tak zatrzyma się już po chwili. Skąd przyszła moda na rowery tego typu? Jak wiele innych rzeczy, tak i ta, zza Oceanu. To w Stanach Zjednoczonych pewien człowiek wpadł na pomysł zejścia po żwirze i wyszukania na nim wrażeń. Stąd też nazwa trendu „gravel”, słowa, oznaczającego w tłumaczeniu z angielskiego, żwir. Amerykanie od początku XXI wieku ścigają się na tej nawierzchni. 

Jakie są najważniejsze cechy roweru gravel? Jedną z nich jest możliwość założenia szerokich opon. O ile jeszcze do niedawna w rowerach szosowych można było montować koła z oponami do 25 mm, o tyle nowoczesne szutry oferują znacznie więcej. „Gumowe” 40 milimetrów już nie wywołuje zdziwienia, czasem zdarzają się nawet szersze. Takie opony, oprócz wspomnianej wcześniej możliwości wjazdu w teren zapewniają ogromny komfort. Szerokie opony nie byłyby możliwe bez tarczowych hamulców. Ale zalet „tarcz” jest więcej. Zapewniają niezawodne hamowanie w każdych warunkach atmosferycznych. Niezależnie od pogody, zawsze będą tak samo twarde. Geometria także jest inna niż w przełajach czy MTB. Gravele są najbardziej podobne do długodystansowych rowerów szosowych. Kąty widelca i rury podsiodłowej są gładkie. Zabieg ten ma na celu wyciszenie roweru w trakcie jazdy. Napęd jest bardzo ważnym elementem tych rowerów. Przede wszystkim kierowca będzie częściej używał bardziej miękkich przełożeń. Mechanizm korbowy w tych rowerach często wyposażony jest w kompaktowe tarcze – 34/50, a niekiedy nawet 30/46, jak również w kasetę 11-34. Koła w tych rowerach są solidniejsze niż w rowerze szosowym. Posiadają szersze felgi, dzięki czemu opony lepiej pasują. Rama i widelec są też solidniejsze niż w kolarzówkach.

Jak dobierać rowery dla kobiet?

Slavek Slavoo Dziuba 04 lt. , 2020 0 Comments Rowery górskie

Jeśli chodzi o kryteria, którymi najlepiej kierować się wybierając rower damski, to są to przede wszystkim te dotyczące bezpieczeństwa, lekkości i wytrzymałości roweru. Jest to sprawa bardzo istotna, bo tylko dzięki temu można bez problemu udawać się nawet w daleką podróż nie martwiąc się, że pojazd tego nie wytrzyma. Damskie rowery górskie więc różnią się od tych męskich, bo poza tym, że powinny być wytrzymałe, to muszą być również lekkie.

Jakie kryteria wyboru damskiego roweru najlepiej się sprawdzają?

Jeśli chodzi o rowery dla kobiet, to są nie tylko lżejsze i ich rama bardziej skośna, ale także muszą być wytrzymałe. Dlatego najlepiej sprawdzają się pojazdy oferowane przez znanych producentów, którzy od lat trudnią się produkcją rowerów. Damskie rowery górskie (szukaj na Dobrerowery.pl) to przede wszystkim te z aluminiową ramą. Właśnie ten materiał jest nie tylko bardzo wytrzymały i trwały, ale przede wszystkim zdecydowanie lżejszy.

Zdecydowanie najlepiej sprawdzają się rowery, które spełniają także osobiste preferencje właściciela, takie jak, zbudowana latarka czy choćby koszyk. Wszystko to robi z pojazdu ten idealny dla konkretnej osoby, co jest niezwykle istotne. Nie warto więc wybierać pierwszego lepszego pojazdu i sugerować się tylko ceną. Musimy dobrze zastanowić się, czy wybór jest właściwy i czy na pewno to właśnie ten model będzie dla nas idealny pod każdym względem, bo tylko tak będziemy w stanie wybrać ten właściwy.

Jaki rower wybrać?

Slavek Slavoo Dziuba 24 Lip , 2017 0 Comments Rowery górskie

Na jaki rower się zdecydować? Obecnie mamy do wyboru wiele różnych rodzajów jednośladów. Rower trekkingowe są przystosowane do dłuższych wycieczek czy jazdy w trudnych warunkach, a rowery crossowe charakteryzują się względną lekkością i szybkością. Na co należy zwrócić uwagę?

Na początek zastanów się, jak często i jak długo zamierzasz jeździć. Niektóre modele będą lepiej przystosowane do długich tras. Możesz rozważyć rowery crossowe męskie czy damskie, albo rowery trekkingowe. Oba te typy są lekkie i dość szybkie, w przeciwieństwie do rowerów miejskich.

Równie ważny jak dystans będzie rodzaj dróg, po jakich będziesz się poruszać. Jeśli planujesz dużo jeździć w terenie i w trudnych warunkach, najlepszym wyborem będą rowery trekkingowe, często wyposażone w amortyzatory. W wypadku, gdy chcesz poruszać się tylko po asfalcie, możesz rozważyć rower miejski, który jest wygodny i stabilny, ale dość ciężki. Kompromisem będzie jednoślad crossowy, który nadaje się do jazdy po różnych rodzajach nawierzchni.

Ważne będą też oczywiście inne praktyczne kwestie. Przykładowo, crossowe rowery charakteryzują się dość lekką ramą, co będzie pomocne, jeżeli codziennie będziesz musiał wnosić swój jednoślad na piętro. Nie będą one jednak miały błotników ani bagażnika, z które z kolei są wyposażone rowery miejskie. Te jednak będą dość ciężkie.

Czy warto kupować rower przez internet?

Promocje roweroweCoraz więcej osób decyduje się na zakup roweru w sklepie internetowym. Takie rozwiązanie pozwala na wygodne dokonanie wyboru bez konieczności wychodzenia z domu.

Niższe ceny
Jest to najważniejsza zaleta zakupów przez Internet. Ceny w sieci są o kilka, a nawet kilkanaście procent niższe niż w sklepach stacjonarnych. Dodatkowo nie ma problemu ze znalezieniem różnych atrakcyjnych promocji rowerowych, które pozwalają na zaoszczędzenie jeszcze większych sum. Lepsze ceny nie wynikają z gorszej jakości oferowanych produktów, a z niższych kosztów prowadzenia działalności w Internecie.

Duży wybór
Sklepy stacjonarne, nawet te największe, rzadko mają w swoim asortymencie wszystkie modele danego producenta. Przez Internet można znaleźć praktycznie każdy model, nawet te rzadsze i droższe. Jednocześnie w przypadku sklepów internetowych nie ma problemu z porównaniem cen – w kilka chwil można sprawdzić promocje rowerowe i znaleźć najbardziej korzystną ofertę na upatrzony rower.

Warto także pamiętać, że w przypadku zakupów w sklepach internetowych zawsze istnieje możliwość dokonania zwrotu zamówionego produktu. Oczywiście dotyczy to także rowerów, więc jeśli wybrany model będzie odbiegać od opisu lub nie spełni wymagań, można go bez problem odesłać.

Rower i jego budowa

RoweryRowery to jedna z najatrakcyjniejszych aktywności pozwalająca pobudzić do pracy wszystkie mięśnie, wzmocnić je, poprawić naszą wydolność, a przy tym zapobiega chorobom układu krążenia. Istnieje również wiele pozytywnych aspektów dla naszej psychiki – chociażby chęć walki i pokonywania własnych ograniczeń, wyzwalanie endorfin, dzięki czemu poprawia się ogólne samopoczucie oraz radość po wykonanym treningu.

Rowery i ich budowa
Niewiele osób jednak zwraca uwagę na inne aspekty, chociażby takie jak budowa roweru. Większość traktuje go jak ramę i dwa koła, pomijając inne ważne części. Rama, kierownica, amortyzatory, koła, opony i dętki, siodełko czy hamulce to podstawowe elementy i każdy o nich wie. Co jednak z suportem bądź mechanizmem korbowym? To jedne z najważniejszych elementów, na które nigdy nie zwracamy uwagi. Rowery to skomplikowane urządzenia, w których każda część w istotny sposób wpływa na komfort jazdy.

Jak wybrać rower?
Ponieważ rowery nie należą do najtańszych urządzeń, warto zastanowić się nad dobraniem odpowiedniego dla siebie modelu przed dokonaniem finalnej transakcji. Po pierwsze rower ma jakiś cel – treningowy, ma stanowić transport do szkoły bądź pracy lub być jedynie weekendową rozrywką. Warto określić do czego będzie służył i zastanowić się nad ceną, która będzie adekwatna do częstotliwości wykorzystywania. Typ roweru musi być dostosowany także do terenów po których będzie się poruszał.